Arbetslös-arbetssökande

Jag har inget jobb alls och därför ska jag gå till arbetsförmedlingen idag om några minuter.
Vet inte riktigt hur allt går till därinne men jag säger väl: Hej mitt namn är Rebecca Bager och jag vill ha ett jobb för jag är arbetslös.
Jag antar dock att jag får vänta minst 1timme i kö innan det blir min tur att ens prata med nån.
Idag äre annars måndag och igår vann älsklingens lag med 46-12 =)
Vad ska man hitta på idag då ? hmm, marcus ska komma in till stan en stund för även han måste söka jobb så vi får väll umgås en liten stund <3
Annars har jag fan inget att göra idag, eller jo nu eftersom jag hela tiden är hemma så måste jag ta hand om disk,tvätt,städ och hund och hur roligt låter det?
Ska äta frukost nu återkommer senare om det hände något på arbetsförmedlingen som jag bara måste berätta för dig!
Puss på er arbetslösa

Va starka de ser ut ;)
Nummer 27 är min man!

// Tillbaka igen nu senare på dagen jag var ju på arbetsförmedlingen imorse, inte kul!
Visste knappt vad jag skulle skriva i det där jädra formuläret! Blev dock inte som jag trodde, jag trodde att man skulle få prata med en handledare på en gång men det var inte alls så, man fick en snabb kurs-genomgång sedan fick man med sig några papper, fick lämna in formulären och visa id och sedan var man fri att gå. Har ingen aning om hur det blir nu ?
Ska kolla lite på www.ams.se efter jobb ändå.
Träffade på en massa människor man kände igen och alla ville ha jobb!
Har annars varit ute med hunden idag och bara kollat på tv och löst korsord
Marcus åkte aldrig in till stan den late, han skulle gå till arbetsförmedlingen imorgon istället , inte ovanligt att han skjuter på saker kan man ju lugnt säga om man känner honom.
Det blir väll mer tv ikväll och kanske ska gå tillbaka till arbetsförmedlingen imorgon för att få reda på vart man hittar "de osynliga" jobben.

Puss på mig ;);) ;P;P ;D;D

Kommentarer
Postat av: Hanniz

haha, snygg bild på våra små gubbar :P

2008-06-12 @ 21:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0